درحال بارگذاری...

فواید مزرعه هوشمند

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

فواید مزرعه هوشمند


فواید مزرعه هوشمند

در این مقاله به بررسی بیشتر مزرعه هوشمند و فواید آن خواهیم پرداخت


در حال حاضر دیگر نیازی به استفاده کشاورزان از سموم دفع آفات، کودها و آب در کل مزرعه نیست. ورود تکنولوژی در کشاورزی و به طور خاص کشاورزی هوشمند به کشاورزان اجازه می‌دهد تا از کمترین مقادیر این عناصر استفاده کنند و فقط مناطق خاصی از مزرعه خود را هدف قرار دهند و یا حتی آنها را به صورت انتخابی در موارد خاص اعمال کنند. این در حالی است که زمان که یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در فرآیند کشاورزی است به یک مسئله با اهمیت کم تبدیل شده است، چرا که سرعت انجام بسیار از فرآیندها به حداقل رسیده است. با این حال، این تنها مزیت مزرعه هوشمند نیست.

مزایای استفاده از کشاورزی هوشمند عبارت است از:

  1. بهره وری بالای محصول در کشاورزی هوشمند: استفاده از تکنولوژی در کشاورزی پس از پذیرش کشاورزی هوشمند تضمین کننده بهره وری بهتر است، زیرا در این شیوه، تمرکز بر به حداکثر رساندن ورودی‌ها و کاهش اتلاف منابع است.
  2. کاهش استفاده از سموم دفع آفات، کودها و آب: کشاورزان به طور سنتی، بدون تعیین محل دقیق در مزرعه، از آب، کود و سموم دفع آفات استفاده می‌کردند. اما در مزرعه هوشمند،  هر زمان و هرکجا که نیاز باشد و به مقدار مناسب، آب و سایر مواد شیمیایی را می‌توانید استفاده کنید. با کاهش هزینه‌های کشاورزی و کاهش استفاده از این مواد شیمیایی، قیمت مواد غذایی پایین می آید.
  3. کشاورزی هوشمند؛ سازگار با محیط زیست: امروزه، مزرعه هوشمند روش‌های بهتری را برای افزایش بهره وری ارائه داده و در عین حال هدر رفتن مواد شیمیایی، آب و سایر عناصر مورد استفاده در مزرعه را به حداقل می‌رساند. نتیجه این است که شما مجبور نیستید محیط را در معرض مواد شیمیایی مضر غیرضروری قرار دهید، درصورتی که می‌توانید از آن‌ها به میزان کم یا فقط در صورت نیاز شدید استفاده کنید. در نتیجه مواد شیمیایی به رودخانه‌ها وارد نمی‌شوند و به طور کلی در محیط زیست رسوب نمی‌کنند. بدیهی است که به‌کارگیری کود و مواد شیمیایی کمتر در کشاورزی، آینده و مواد غذایی سالم تری را به بشر هدیه می‌دهد.
  4. افزایش ایمنی کشاورزان و کارگران: کشاورزی هوشمند با به‌کارگیری ماشین آلات و  تکنولوژی، مشارکت کارگران در مزرعه را محدود می‌کند، از این رو دیگر جای نگرانی در مورد ایمنی کشاورزان و کارگران وجود ندارد.

شرکت مجری هوشمند سازی مزارع کشاورزی - اتوماسیون و سیستم های هوشمند

آیا آینده کشاورزی به سمت مزرعه هوشمند خواهد رفت؟

کشاورزی هوشمند در حال ایجاد زمینه‌های «سومین انقلاب سبز» است که به کاربرد ترکیبی فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات اشاره دارد. این ترکیب شامل دستگاه‌هایی مانند تجهیزات دقیق، حسگرها و محرک‌های اینترنت اشیا، سیستم‌های موقعیت‌یابی جغرافیایی، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) و روبات‎ها است. اینترنت اشیا در کشاورزی به کنترل بهتر فرآیندهای کشاورزی برای کاهش خطرات تولید کمک می‌کند و توانایی پیش‌بینی نتایج تولید را افزایش می‌دهد.

علاوه‌براین به کشاورزان کمک می‌کند تا محصول را بهتر برنامه‌ریزی و توزیع کنند. داده‌ها در مورد میزان دقیق محصولات و مقدار محصول برای برداشت می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا فشار کاری و پسماند را کاهش دهند. علاوه‌بر‌این، ارائه‌دهندگان خدمات و اپراتورهای تلفن همراه در حال مدرن سازی زیرساخت‌های شبکه خود هستند، منابع شبکه را به لبه می‌آورند و از راه دور از طریق فن‌آوری هایی مانند سلول‌های کوچک و MIMO عظیم ادغام می‌کنند تا برای راه اندازی 5G آماده شوند. مزرعه هوشمند بدون شک در آینده شاهد ورود تکنولوژی‌های بیشتری نیز خواهدبود، علاوه بر این نیاز بشر بیشتر کشاورزی را به سمت مزارع هوشمند سوق می‌دهد.


حامد محمد ولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


مزرعه پهپاد کشاورزی مزرعه هوشمند پهپاد کشاورز کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

گلابی

گلابی یک میوه خوراکی و پرطرفدار است که از درختان گلابی بدست می‌آید. این میوه در بسیاری از مناطق جهان کشت می‌شود و به عنوان یک میوه لذیذ و مفید از آن بهره‌های زیادی برای سلامتی انسان‌ها به دست می‌آید. در این مقاله، به برخی از ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای گلابی اشاره خواهیم کرد. ویژگی‌های گلابی:...

ادامه مطلب »

پهپاد کشاورزی جامد پاش

آیا میدانید با پهپاد امکان پاشش کلزا میباشد؟ میدانستید پهپادها قابلیت جامد پاشی دارند؟ برنامه‌ریزی دقیق پاشش کلزا با پهپادها می‌تواند به بهبود عملکرد مزرعه و افزایش عملکرد محصول منجر شود.

ادامه مطلب »

کاج مطبق

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116